Sunday, July 20, 2014

Testkasutajate arvamused "Jänku-Juss ja robootika töövihiku" kohta

"Jänku-Juss ja robootika" töövihiku koostamisel osales üle 20 testkasutaja, kes lahendasid valmivat vihikut ühe kuu jooksul leht-lehe haaval läbi, Nende käest saadud asjakohane tagasiside ning kriitika viidi jooksvate pildi,-teksti ning videomuudatustena koheselt ellu, et anda valmis töövihikut lahendavatele lastele parim kasutajakogemus. Suur aplaus testkasutajatele!

Liis, 4 a. Rauno ja 6.a Artto ema:
Töövihiku ja robootikaga tegelemist sai iga päev põnevusega oodatud. Peale lasteaeda või vanaemaga koos olemist päeval, küsisid lapsed kohe kui koju jõudsime, et millal saab jälle Robiga mängida. Lauamäng oli kohe eriti suur hitt meie peres, mida praegu välja prinditud A4 paberil mängime - ei jõua ära oodata päris mängu!  Minu pojale väga meeldis
see mäng! Kasutasime nuppudeks LEGO Maksi ja Miat. Kuna täringut ei olnud viskasime näppu ja õppisime ka 10 piires liitma  väga hariv mäng! Jutukesed olid piisavalt pikad, et laps ära ei väsiks ja suudaks keskenduda. Emmel oli küll raske vahepeal lugeda koos piltidega teksti, kuid seda rohkem sai koos arutatud, et milline pilt mida täpsemalt tähendab. Hea, et on all sõnade spikker.  Kirjutamise ja värvimise võimalus on samuti hea, et laps saab ka ise-seisvalt vihiku kallal tööd teha. Palju uusi sõnu sai juurde õppida, mida varem nagu igapäevaselt ei kasutagi. Igati tore oli see periood ja sai lastega intensiivselt iga õhtu tegeleda millegiga, mis kõigile huvi pakkus.  Aitäh selle võimaluse eest!

Maris, 6.a Maiki ema:
Töövihik röömustas last väga. Palju uut, huvitavat ja arendavat täis tegevusi, lugemist ning ülesandeid.
Robootika on huvitav ja Maik ootas igapäev uut juttu, ülesannet ja nende lahendamist.  Õpetas lapsele uusi robootikaga seonduvaid sõnu, nende tähendusi, tegevusi ning palju muudki seonduvat.  Andis rohkem infot, kuidas robootikaga tegeleda ja kuidas see käib.
Mulle kui lapsevanemale andis ka teadmisi, kuidas sellega algust teha ja suunata last sellega tegelema. Vahva! Lauamäng on ka tõesti vahva!  Meie kasutasime olemasolevaid LEGOmehikesi ja täringu leidsime ka üles.
Maik tahab homme veel mängida, sest emme võitis ja tema kord võita on homme.

Kristi, 6.a Seleri ema:
Töövihik andis Selerile esmase kogemuse robootikast ja programmeerimisest. Tema sõnul oli see lahe! Suur tänu!





Katrin, 10 a Larsi ema: töövihik tekitas huvi robootika vastu ja see oleks eriti põnev, kui oleks WeDo ka kaasas. Onupoega Sandrit, kes on 5 aastane, huvitas eriti erinevuste leidmine. Talle meeldis ka alligaator Robi ehitamine, programmeerimine ja see, kuidas ta oma lõugu liigutas.  Mulle meeldis kõige rohkem robotite katsetamine, Robi hääle sisselugemine ja veel multikate ja töölehtede kommenteerimine.





Triinu-Liis, 13. a: Robootika töövihik on väga põnev. See on huvitav ja samas ka väga arendav. Enne töövihiku testimist ei teadnud ma robotitest ja robootikast suurt midagi - ei olnud kunagi huvi tundnud. Aga tänu sellele töövihikule sain robotite (ja robootika) kohapealt targemaks. Töövihiku iga leht oli omamoodi põnev ja kasulik.  Igaljuhul soovitan seda töövihikut kõikidele, kes vähegi huvituvad robotitest ja robootikast, aga kindlasti ka kõigile teistele, sest ilmselt kõigis leidub väike "robotipisik"!


Madli, 3.a tüdruku ja 7.a poisi ema: Jänku-Jussi robootika töövihik oli põnev nii 3aastasele tüdrukule kui 7 aastasele poisile. Kui väiksem kuulas huviga lugusid, sai värvida, voltida ja lahendada ülesandeid siis suurem laps huvitus eelkõige tehnilisest poolest ja sai juurde palju teadmisi robootika kohta.



Ramon Rantsus Jr.FLL Eesti hooaja projektijuht: Jänku-Jussi ja robootika töövihik oli algusest peale väga lahe ettevõtmine. Ülesehitus on täpselt selline nagu ka mina soovitaksin lastel robootikaga algust teha. Alguses teooria robootikast ja seda lapselikult robotalligaatori peal ning siis juba programmeerimisülesanded ja võistlusele minek. Mulle, kui lastele suunatud robootikavõistluse Junior FIRST LEGO League Eesti peakorraldajale, meeldis just see võistluse osa koos lahedate kohtunike karakterite ja põhiväärtustega! Eks nüüd ootan töövihiku laia levikut ja sellega kaasnevat Jr.FLL võistluse rohket osavõttu!


Koolirobootika eestvedaja Heilo Altin töövihiku lõpus olevatest programmeerimisülesannetest:
Sellises stiilis programmide loomine on väga hea. Võib olla lõpus oleks võinud krokot hoiad alguses eemal, et ekraan oleks üleni näha olnud. Samas on see pisidetail. Hiljem hoiti krokot ekraani kõrval. Küsimus on nüüd see, et kuidas saada neid peale programmide mahakopeerimist hiljem ka ise midagi tegema. Vb tasuks mõelda mingi hetk ülesannete pagasi peale, mille lahendusi pole kohe ette antud.



Kuidas testimine täpselt käis? Testkasutajate jaoks loodi FaceBook-i keskkonda kinnine grupp, kuhu autorite poolt hakati jooksvalt lehekülgede kaupa töövihikut ülesse laadima. Testkasutajate vanemad printisid leheküljed välja, lugesid lastele jutud ette ning lahendasid koos lastega leheküljed läbi. Lahendatud leheküljed laeti gruppi autoritele ülevaatamiseks tagasi. Kui mõni töölehe ülesanne oli liiga raske, liiga kerge või liiga igav, siis läks ülesanne muutmisesse. Mõnikord tuli muuta ka juttude tekste, et väikestel lastel oleks parem aru saada. Samuti vaatasid testkasutajad läbi kõik multikad. Osadel testkasutajatel olid robotikomplektid, osadel mitte. Need, kellel robotikomplektid olid, asusid samaaegselt lahendamisega ka kohe robotiehitusega tegelema. Need, kellel robotikomplekte ei olnud, ehitasid oma "robotid" kodus olevatest klotsidest või elasid robotiehitusele kaasa läbi multikate vaatamise.

Kokkuvõtteks võib öelda, et  peale selle töövihiku läbilahendamist on ka lastevanematel raske jääda robootika vastu ükskõikseks ning lapses tekib huvi kindlasti. Kas ja kuidas seda huvi edasi arendada, sõltub juba lapsevanemast ja lasteaiast või koolist, kus laps käib.

Vaata "Jänku-Juss ja robootika" töövihiku kohta rohkem: http://www.jankujuss.ee/p/robootika.html


No comments: