
Liis, 4 a. Rauno ja 6.a Artto ema:


see mäng! Kasutasime nuppudeks LEGO Maksi ja Miat. Kuna täringut ei olnud viskasime näppu ja õppisime ka 10 piires liitma väga hariv mäng! Jutukesed olid piisavalt pikad, et laps ära ei väsiks ja suudaks keskenduda. Emmel oli küll raske vahepeal lugeda koos piltidega teksti, kuid seda rohkem sai koos arutatud, et milline pilt mida täpsemalt tähendab. Hea, et on all sõnade spikker. Kirjutamise ja värvimise võimalus on samuti hea, et laps saab ka ise-seisvalt vihiku kallal tööd teha. Palju uusi sõnu sai juurde õppida, mida varem nagu igapäevaselt ei kasutagi. Igati tore oli see periood ja sai lastega intensiivselt iga õhtu tegeleda millegiga, mis kõigile huvi pakkus. Aitäh selle võimaluse eest!
Maris, 6.a Maiki ema:
Töövihik röömustas last väga. Palju uut, huvitavat ja arendavat täis tegevusi, lugemist ning ülesandeid.
Robootika on huvitav ja Maik ootas igapäev uut juttu, ülesannet ja nende lahendamist. Õpetas lapsele uusi robootikaga seonduvaid sõnu, nende tähendusi, tegevusi ning palju muudki seonduvat. Andis rohkem infot, kuidas robootikaga tegeleda ja kuidas see käib.
Mulle kui lapsevanemale andis ka teadmisi, kuidas sellega algust teha ja suunata last sellega tegelema. Vahva! Lauamäng on ka tõesti vahva! Meie kasutasime olemasolevaid LEGOmehikesi ja täringu leidsime ka üles.
Maik tahab homme veel mängida, sest emme võitis ja tema kord võita on homme.
Kristi, 6.a Seleri ema:
Töövihik andis Selerile esmase kogemuse robootikast ja programmeerimisest. Tema sõnul oli see lahe! Suur tänu!
Katrin, 10 a Larsi ema: töövihik tekitas huvi robootika vastu ja see oleks eriti põnev, kui oleks WeDo ka kaasas. Onupoega Sandrit, kes on 5 aastane, huvitas eriti erinevuste leidmine. Talle meeldis ka alligaator Robi ehitamine, programmeerimine ja see, kuidas ta oma lõugu liigutas. Mulle meeldis kõige rohkem robotite katsetamine, Robi hääle sisselugemine ja veel multikate ja töölehtede kommenteerimine.
Triinu-Liis, 13. a: Robootika töövihik on väga põnev. See on huvitav ja samas ka väga arendav. Enne töövihiku testimist ei teadnud ma robotitest ja robootikast suurt midagi - ei olnud kunagi huvi tundnud. Aga tänu sellele töövihikule sain robotite (ja robootika) kohapealt targemaks. Töövihiku iga leht oli omamoodi põnev ja kasulik. Igaljuhul soovitan seda töövihikut kõikidele, kes vähegi huvituvad robotitest ja robootikast, aga kindlasti ka kõigile teistele, sest ilmselt kõigis leidub väike "robotipisik"!

Ramon Rantsus Jr.FLL Eesti hooaja projektijuht: Jänku-Jussi ja
robootika töövihik oli algusest peale väga lahe ettevõtmine. Ülesehitus on
täpselt selline nagu ka mina soovitaksin lastel robootikaga algust teha. Alguses
teooria robootikast ja seda lapselikult robotalligaatori peal ning siis juba
programmeerimisülesanded ja võistlusele minek. Mulle, kui lastele suunatud
robootikavõistluse Junior FIRST LEGO League Eesti peakorraldajale, meeldis just
see võistluse osa koos lahedate kohtunike karakterite ja põhiväärtustega! Eks
nüüd ootan töövihiku laia levikut ja sellega kaasnevat Jr.FLL võistluse rohket
osavõttu!

Sellises stiilis programmide loomine on väga hea. Võib olla lõpus oleks võinud krokot hoiad alguses eemal, et ekraan oleks üleni näha olnud. Samas on see pisidetail. Hiljem hoiti krokot ekraani kõrval. Küsimus on nüüd see, et kuidas saada neid peale programmide mahakopeerimist hiljem ka ise midagi tegema. Vb tasuks mõelda mingi hetk ülesannete pagasi peale, mille lahendusi pole kohe ette antud.
Kuidas testimine täpselt käis? Testkasutajate jaoks loodi FaceBook-i keskkonda kinnine grupp, kuhu autorite poolt hakati jooksvalt lehekülgede kaupa töövihikut ülesse laadima. Testkasutajate vanemad printisid leheküljed välja, lugesid lastele jutud ette ning lahendasid koos lastega leheküljed läbi. Lahendatud leheküljed laeti gruppi autoritele ülevaatamiseks tagasi. Kui mõni töölehe ülesanne oli liiga raske, liiga kerge või liiga igav, siis läks ülesanne muutmisesse. Mõnikord tuli muuta ka juttude tekste, et väikestel lastel oleks parem aru saada. Samuti vaatasid testkasutajad läbi kõik multikad. Osadel testkasutajatel olid robotikomplektid, osadel mitte. Need, kellel robotikomplektid olid, asusid samaaegselt lahendamisega ka kohe robotiehitusega tegelema. Need, kellel robotikomplekte ei olnud, ehitasid oma "robotid" kodus olevatest klotsidest või elasid robotiehitusele kaasa läbi multikate vaatamise.

Vaata "Jänku-Juss ja robootika" töövihiku kohta rohkem: http://www.jankujuss.ee/p/robootika.html
No comments:
Post a Comment